ساخت لندینگ پیج برای سایت

فهرست مطالب (مطالعه سریعتر) نمایش

⇐ زمان مطالعه : 9 دقیقه

شما را دعوت به شنیدن خلاصه ای از مطلب می کنیم


0:00
0:00

اطلاعات جامع در مورد لندینگ پیج


 

 

هنگامی که در دنیای مجازی کاربران با وب سایت کسب و کار شما برخورد می‌کنند، بسیار مهم است سایت شما به گونه ‌ای باشد که کاربران را به خود جذب کند. مسلماً شرکت به دنبال این هدف است که با استفاده از روش­ ها و استراتژی ­های جدید بتواند به بهترین شیوه تبلیغات و پیام خود را به مشتریان برساند. یکی از کارآمدترین شیوه­ ها استفاده از صفحات فرود است که اهمیت بسیار مهمی در دیجیتال مارکتینگ دارند، اما چگونه می ­توانید یک لندینگ پیج را طراحی کنید، بنویسید و مورد آزمایش قرار دهید، تا بازدیدکنندگان از صفحه فرود شما به مشتری تبدیل شوند؟

شما می ­توانید با کمک تیم متخصص دیجیتال مارکتینگ طراح جان به صفحه فرود مورد نیاز خود دست یابید.

 

 

لندینگ پیج چیست؟


صفحه فرود یک صفحه برای بازاریابی دیجیتالی وب سایت کسب و کار است که هدف آن تبدیل کاربران به مشتری برای محصولات شرکت است. صفحات فرود در واقع فرم ­هایی هستند که از کاربران اطلاعات تماس و ایمیل آن­ ها را در ازای دریافت یک هدیه ارزشمند مثل: کتاب الکترونیکی رایگان، کد تخفیف و غیره دریافت می ­کنند. همیشه این دغدغه برای کسب و کار­ها وجود داشته که چگونه از مردم شماره تماس و آدرس ایمیل آن ­ها را دریافت کنند، حالا باید شما از خود بپرسید چه چیزی باعث می­ شود که یک کاربر اطلاعات تماس یا ایمیل خود را از طریق اینترنت در اختیار کسب و کار من قرار دهد؟

 

کسب و کار­ها باید به ساختن لندینگ پیج ­های هدفمند با طراحی جذاب، فرمت مناسب شرکت و متنی متناسب با پیشنهاد خود برای جلب اعتماد و به دست آوردن اطلاعات کاربر بپردازند و همین امر باعث به دست آوردن ایمیل و شماره تماس افراد زیادی برای پیشبرد اهداف بیزینس می شود.

 

طراحی لندینگ پیج

 

چرا شرکت­ ها به صفحه فرود نیاز دارند؟


 

 

چه نیازی به ایجاد لندینگ پیج هست؟  چرا برای معرفی محصول یا خدمات از صفحه اصلی وب سایت استفاده نمی ­شود؟  لندینگ پیج با حذف جزئیات مانند لینک خارجی و گزینه ‌های دیگر حواس پرتی کاربر را از بین می­ برد تا توجه همه جانبه بازدیدکنندگان را به هدف سایت متوجه کند. این توجه می ‌تواند به معنی رسیدن کاربر به همان هدفی باشد که کسب و کار شما می ­خواهد یعنی دادن اطلاعات تماس خود به شما

 

صفحات فرود فقط مخصوص تبادلات طراحی شده ‌اند، بنابراین بهترین استراتژی برای ساخت صفحه فرود عبارت است از:

1- ساخت تیتری جذاب و وسوسه برانگیز برای جذب کاربر

2- قرار دادن تصویری مناسب با پیشنهادی که می­ خواهید کاربر را به آنجا راهنمایی کنید

3- نوشتن متن متناسب با نیاز مشتری برای رسیدن به هدف

4- قرار دادن فرم اطلاعات مشتری در بالای صفحه

5- ایجاد یک دعوت به انجام کار ( CTA ) مهم و برجسته

6- بیان پیشنهادی که می­خواهید به آن برسید

7- بیان هدف خود

8- حذف تمام چیزهایی که ربطی به محصول ندارند.

9- تنظیم صفحه به طوری که در سایر دستگاه­ های دیجیتال قابل رویت باشد، مثل: موبایل و تبلت

10- آسان سازی جستجو با کلمه کلیدی مورد نظر

11- قرار دادن پیام تشکر از کاربر در پایان صفحه به دلیل دادن اطلاعات تماس و یا دادن یک هدیه یا کد تخفیف و …

 

لندینگ پیج

1- عنوانی جذاب برای رسیدن به هدف بسازید.

به ازای هر ۱۰ نفر که از صفحه فرود دیدن می ‌کنند، حداقل ۷ نفر از آن­ ها از صفحه خارج می­ شوند. برای اینکه این تعداد را کم کنید، باید بدانید که کاربران هنگامی که وارد لندینگ پیج شما می ‌شوند در چند ثانیه اول با عنوان شما روبرو می ‌شوند. بنابراین باید عنوان به گونه ­ای جذاب و گیرا با کلمات کوتاه و واضح نوشته شده باشد که هدف کسب و کار شما را بیان کند.

 

2- تصویر متناسب با پیشنهاد شرکت

تصویر در صفحه فرود بسیار مهم است و حتماً باید نشان­ دهنده مخاطب هدف شما باشد. تصویر باید حسی را در کاربرد زنده کند، بنابراین هنگامی که کاربر به لندینگ پیج شرکت نگاه می­ کند باید متوجه شود که این تصویر چه نیازی از او را برطرف می­ کند.

 

3- یک متن قانع کننده بنویسید.

با تولید محتوای کوتاه، واضح و ساده می­ توانید کاربران سایت را به همکاری با بیزینس خود دعوت کنید. این متن‌ ساده در واقع صحبت شما با کاربر در مورد چگونه برطرف کردن نیاز او در چالشی که با آن روبرو است، می ­باشد.

 

4- فرمی که اطلاعات مشتری در آن قرار می ­گیرد در بالای لندینگ پیج به وجود آورید.

هنگامی که مشتری وارد صفحه می ­شود و می ­خواهد خرید انجام دهد، بهتر است که فرم کاملاً در دسترس باشد تا به راحتی به آن دست یابد و بدون گشتن از بالا به پایین صفحه را پر کند، خرید خود را انجام دهد. حتی برای راحتی می ­توانید فرم را طوری طراحی کنید که همراه صفحه که بالا پایین می‌ شود، حرکت کند.

 

5- یک دعوت به عمل  CTA واضح و مشخص در صفحه فرود اضافه کنید.

مهمترین اقدام در لندینگ پیج دعوت به همکاری  (CTA) یا کال تو اکشن است. این کار عاملی تشویق کننده برای مبادله است. دکمه  CTA باید کاملاً در صفحه مشخص باشد، بنابراین می­ توانید از رنگی استفاده کنید که با رنگ بقیه صفحه متضاد باشد. همچنین می ‌توانید با کلماتی مانند: ارسال ، دانلود یا اکنون دریافت کنید ، کاربررا به انجام کاری که می­ خواهید ، هدایت کنید.

 

6- پیشنهاد مربوطه را بدهید.

لندینگ پیج در واقع به عنوان بخشی است که مشتری را به سمت پیشنهاد نهایی کسب و کار که همان محصول یا خدمات شما است، راهنمایی می ­کند. بنابراین برای اینکه شما بتوانید اعتماد او را بدست آورید و اطلاعات مشتری را از او بگیرید باید به او هدیه بدهید که نه­ تنها او را راضی کند، بلکه به تبلیغ محصول و خدمات کسب و کار شما نیزکمک کند.

 

7- فقط چیزی را که نیاز دارید، بخواهید.

شما می ­خواهید تا جایی که امکان دارد اطلاعات بیشتر از مشتری خود دریافت کنید، اما میزان درخواست شما برای به دست آوردن اطلاعات به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه کاربر چقدر با کسب و کار شما آشنا است؟ در هنگام خرید کاربر در کدام ‌قسمت خرید قرار دارد؟ چقدر به کسب و کار شما اعتماد دارد؟

به همین دلیل موانع ورود مشتری را کم کنید و برای ورود او فقط اطلاعات تماس و ایمیل از او درخواست کنید.

 

8- حذف تمام پیوندها در صفحه فرود

صفحه فرود فقط یک هدف دارد و آن گرفتن اطلاعات از مشتری است، بنابراین هر لینک خارجی و یا لینک ­های داخلی به صفحات دیگر وب سایت باعث منحرف شدن مشتری از هدف کسب و کار می ­شود. بنابراین هر پیوند اضافه را از صفحه حذف کنید تا توجه کاربر فقط به پیشنهاد دعوت به همکاری شرکت باشد.

 

9- لندینگ پیج خود را ریسپانسیو کنید.

صفحه فرود باید پاسخگوی مشکلات شما باشد، پس سعی کنید صفحه را طوری طراحی کنید که داخل تلفن همراه دیده شود از این طریق کاربران شما با دیدن آن ­ها در هر فرصتی به مشتری شرکت تبدیل می شوند.

 

10- صفحه را برای جستجو بهینه کنید.

مطمئناً شما کاربران را از طریق ایمیل، پست ­های اجتماعی و سایر روش‌ های بازاریابی به لندینگ پیج خود هدایت می ­کنید، اما لندینگ پیج کسب و کار شما باید با کلمات کلیدی هدف، برای رسیدن به کمپین های پولی و جستجوی راحت بهینه شده باشد. چنانچه فردی عبارت کلیدی را جستجو کند با قرار دادن کلمه کلیدی در داخل صفحه به صفحه فرود شما هدایت شود، بنابراین کلمه کلیدی مناسب راه دیگر برای تبلیغات پولی بیزینس است.

 

11- به یاد داشته باشید که از صفحه‌ ی تشکر استفاده کنید.

صفحه تشکر جایی است که زمانی که مشتری اطلاعات خود را در اختیار شرکت قرار می ‌دهد، شرکت آن را برای مشتری ارسال می ‌کند که فقط یک تشکر در صفحه فرود نشان داده می ­شود. شرکت به دلایل زیر بهتر است صفحه تشکر داشته باشد:

 

صفحه تشکر سه هدف را دنبال می ­کند:

  • – هدیه پیشنهادی شرکت را به صورت دانلود فوری در اختیار مشتری قرار می ­دهد.
  • – با این هدیه می ­توانید مشتری را به یک محتوای دیگر هدایت کنید.
  • – هدیه تشکر از طرف شما به مشتری به دلیل علاقه به محصولات و خدمات کسب و کار شما باعث می ­شود که کاربران به مشتری بالقوه تبدیل شوند.

لندینگ پیج شرکتی

 

چگونه لندینگ پیج خود را طراحی کنیم؟


 

 

اغلب اوقات طراحی به معنای خلاقیت، رنگ­ ها و تصاویر زیبا است. برای طراحی لندینگ پیج باید یک قدم جلوتر و به معنای کاربردی، جهتی مشخص و موثر برای رسیدن به هدف کسب و کار خود داشته باشید. در طراحی صفحه فرود همچنان به تصاویر عالی و رنگ ­های جذاب برای جلب توجه مشتری نیاز دارید.

 

ساختار صفحه فرود


 

 

برای ساختار لندینگ پیج نیاز نیست خلاق باشید اکثر صفحات فرود از ساختار بسیار مشابهی پیروی می‌ کنند. زیرا کارایی این صفحات ثابت شده است، اما می ­توانید در مورد تصاویر و بقیه اجزای لندینگ پیج خلاقیت به خرج دهید. اما قالب صفحه فرود که مردم با آن آشنا هستند را تغییر ندهید.

 

یک لندینگ پیج خوب دارای ۵ ویژگی است


 

 

1- عنوانی که توجه کاربران را به خود جذب می ‌کند.

2- تصویری که به مخاطبان شما مرتبط است.

3- فرم مشتری که در بالای صفحه قرار می ­گیرد تا اطلاعات کاربران را بگیرد.

4- کال تو اکشن  CTA قانع کننده باشد و به آن عمل شود.

5- متنی که اطلاعات کافی به کاربران در مورد محصول و یا خدمات کسب و کار شما می ­دهد و آن ­ها را به پر کردن فرم ترغیب می ­کند.

در صفحه خود دکمه­ های اشتراک­ گذاری اجتماعی را قرار دهید تا کاربران بتوانند از آن برای نشر اخبار و پیشنهادات شرکت استفاده کنند. شما باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و بدانید که آن ­ها در هنگام خرید چه چیزهایی را مدنظر قرار می‌ دهند، تا بتوانید کاربران را به مشتری تبدیل کنید.

لندینگ پیج

طرح بندی لندینگ پیج


 

 

همانطور که می ­دانید اکثر مردم علاقه به خواندن کل یک متن ندارند و فقط بعضی از بخش ­ها را می ­خوانند. پس در صفحات فرود شما وظیفه دارید که آن بخش­ ها که بیشتر مورد توجه قرار می ­گیرند را برجسته­ سازی کنید تا کاربران شما قسمت ­های مهم متن را از دست ندهند. این بخش ­های مهم شامل قسمت ­های زیر هستند:

1- مهم­ ترین اطلاعات بالای صفحه نگه­ دارید تا به راحتی در دسترس کاربر قرار بگیرد.

2- تست چشمک زدن در صفحه را اجرا کنید به این معنی که کاربر در ۵ ثانیه اول پیام اصلی که هدف شما است را در صفحه فرود ببیند.

3- فضای سفید در صفحه باعث درگیر و متمرکز ماندن کاربر می ­شود و پیام را بهتر درک می­ کند پس لندینگ پیج را شلوغ نکنید.

4- پاراگراف­ های را کوتاه کنید و هر محتوا به چند بخش کوتاه تقسیم شود تا متن ساده­ تر شود.

5- سعی کنید قسمت مهم متن در یک الگوی F قرار گیرد در جهتی که اکثر مردم صفحه را تماشا می­ کنند و افراد به سمت کلمات کلیدی هدایت می­ شوند و آن ­ها را به مبادله وادار می­ کند.

 

رنگ صفحه فرود


 

 

رنگ صفحه فرود چه عملکردی در هدایت مشتری دارد؟ هدف کسب و کار ایجاد یک رابطه طولانی مدت با مشتری خود است تا از صفحه فرود کسب و کار بازدید کنند. به همین دلیل باید برند شما یک رنگ منحصر به فرد برای خود داشته باشد و مشتری باید با این رنگ آشنا شود. کاربر هرچه بیشتر برند شما را بشناسد به شما اعتماد بیشتری می ­کند و شما راحت ‌تر می ‌توانید او را به هدفی که دارید راهنمایی کنید. البته توجه کنید که در لندینگ پیج باید برای بعضی قسمت­ ها از جمله دکمه CTA رنگی انتخاب کنید که با ورود به صفحه بسیار جلب توجه کند.

 

تصاویر لندینگ پیج


 

 

اولین قسمتی که در صفحه فرود به نمایش در می ­آید، تصویر آن است. از آنجا که مردم تصاویر را خیلی سریع ­تر از متن تجزیه و تحلیل می ­کنند، ماندن در صفحه را همین قسمت در ابتدا تعیین می ­کند. اما چگونه در بین میلیون ­ها عکس، عکس مناسب لندینگ پیج خود را پیدا کنیم؟ برای رسیدن به این جواب باید به سوالات زیر پاسخ دهید.

 

1- مخاطب هدف من کیست؟

مخاطبین هدف کسب و کار شما چه طرز فکری دارند؟ هدف شرکت برای مخاطبینی با چه رده سنی مناسب است؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟ با پاسخ به این سوالات می ­توانید عکس­ هایی متناسب با مخاطب هدف خود انتخاب کنید.

2- می  خواهید کدام قسمت لندینگ پیج بیشتر دیده شود؟

اگر می‌ خواهید کاربران فرم اطلاعات را پر کنند، باید تصویری را انتخاب کنید که توجه آن ­ها را به سمت فرم جلب کند.

3- آیا این تصویر پیام شرکت را کاملاً نشان می‌ دهد؟

هر قسمتی که در لندینگ پیج وجود دارد برای هدف مهمی طراحی شده است. از آنجایی که تصویر اولین چیزی است که کاربر از لندینگ پیج می ‌بیند، بنابراین اگر مطابق نیاز او باشد به سوی هدف شرکت ترغیب می ­شود.

 

فراخوان برای اقدام به عمل کال تواکشن (CTA)


 

 

دعوت به همکاری CTA مهمترین بخش لندینگ پیج سایت است، برای طراحی  CTAچند ترفند برای جذابیت آن و وادار کردن مشتری به کلیک بر روی آن وجود دارد. نکاتی که باعث جلب توجه به  CTAمی­شود شامل موارد زیر است:

  • – به CTA رنگی زنده و متضاد با صفحه فرود بدهید.
  • – متن  CTAطوری نوشته شود که هدفش سود رساندن به مشتری باشد.
  • – اصل مطلب را بیان کنید و سعی کنید بیشتر از پنج کلمه استفاده نکنید.
  • – کاربر را با یکی از این کلمات به کاری که می ­خواهید ، تشویق کنید. مثل: دریافت، دانلود، کلیک
  • – دکمه CTA  را به اندازه بزرگ بگذارید، که در صفحه کاملا مشخص باشد.
  • – اطراف دکمه  CTA را سفید بگذارید و شلوغ نکنید تا کاربر کاملاً به آن جذب شود.
  • – دکمه CTA را در قسمت سمت راست و پایین نسخه قرار دهید، جایی که خوانندگان آن را دنبال می‌ کنند.
  • – شکل و متن CTA را مورد آزمایش قرار دهید.

لندینگ پیج موبایل


 

 

بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ­ها مربوط به تلفن همراه است. با ریسپانسیو کردن لندینگ پیج شرکت از هر فرصتی می­ توانید برای مشاهده و مبادله استفاده کنید. خواه این صفحه روی دکستاپ، تلفن همراه، تبلت و یا مواردی دیگر باشد.

 

نکات مهم در مورد متن نویسی لندینگ پیج


بعد از تصویر یک متن قانع کننده، آموزنده، جذاب، مختص، موثر و قابل اعتماد برای صفحه فرود بسیار عالی است. چگونه متنی با این خصوصیات ایجاد کنیم؟

– نکات اصلی را پوشش دهید.

مهم نیست که متن را چگونه قرار می ­دهید، اما باید این متن به چند نکته اصلی اشاره داشته باشد. این نکات عبارتند از: مشکلی که کاربر با آن روبرو است، راه حل آن مشکل، نحوه کار برای حل مشکل با استفاده از ویژگی­ های محصول، اینکه مزایای محصول شما چگونه به حل مشکل کمک می ­کند.

– نقطه درد یا مشکل کاربر

روی مشکل کاربر متمرکز شوید مشکل را به درستی بشناسید و راه حل مشکل را برای کاربر توضیح دهید. هنگامی که کاربر متوجه می ­شود شما کاملا مشکل را درک کرده ­اید، بیشتر به شما اعتماد می ­کند و پیشنهاد شما را برای حل مشکل قبول می­ کند.

– راه حل شما

راه حل شما در واقع چیزی است که شما در قبال دریافت اطلاعات تماس آن­ها ارائه می ­دهید. کاملا برای کاربر مشخص کنید که چگونه راه حل شما مشکل او را برطرف می­ کند.

– امکانات

فقط دادن راه حل مشکل به کاربران باعث نمی ­شود که آن­ ها به مشتری شما تبدیل شوند. بنابراین باید مراحل حل مشکل را برای آن­ها بیان کنید. اگر استفاده از کتاب الکترونیکی راه حل آن ­ها هست، چه موضوعاتی را پوشش می ­دهد؟ اگر در حال تبلیغ برای وبینار هستید، موضوع وبینار چگونه به آن­ ها آموزش می­ دهد؟ بنابراین تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم‌ گیری نیاز به راهنمایی دارند در اختیار آن ­ها قرار دهید.

– فواید

متن باید مزایای زیادی برای کاربر داشته باشد زیرا برای کاربران مزیت متن مهم است. وقتی که ویژگی ‌های پیشنهاد کسب و کار را فهرست می ­کنند، در واقع به کاربران می ­گویید که در نتیجه عمل به پیشنهاد شما چگونه وضعیت آن­ ها بهبود می ‌یابد.

– اثبات اجتماعی

طبق بررسی ‌هایی که انجام شده مردم برای اینکه بتوانند به برندی اعتماد کنند، نیاز دارند که در جامعه افرادی آن را تایید کنند. بنابراین شرکت شما برای اثبات اجتماعی برند خود می ­تواند با همکاری با برندهایی که شناخته شده ‌اند، توصیفات مشتریان قبلی که محصول و یا خدمات کسب و کار شما را خریداری و تایید کرده­ اند به این هدف برسد. در واقع مردم می ‌خواهند بدانند که افراد دیگر چگونه با استفاده از محصول و یا خدمات شما توانستند مشکلی را که با آن روبرو بودن برطرف کنند. با قرار دادن گواهی اجتماعی در لندینگ پیج شرکت پیشنهاد خود را بدون این که تبلیغی انجام دهید، مطرح می ‌کنید.

– پیشگیرانه به اعتراضات پاسخ دهید.

بخش اصلی که باعث می­شود کاربر به مشتری بالقوه تبدیل شود، متن لندینگ پیج است، بنابراین باید هنگامی که متن را می ­خواهید در صفحه قرار دهید آن را بررسی کنید که در کدام قسمت آن ممکن است خواننده به صحبت شما اعتراض کند. مثلاً در داخل متن بیان کنید که شرکت ما به فلان برند کمک کرده تا مشتریان خود را جذب کند، شاید کاربر به متن صحبت شما شک کند. بنابراین هنگامی که می ­خواهید از این گونه متن­ ها استفاده کنید حتماً اثبات آن را همراه متن در صفحه قرار دهید. همچنین از انتقاداتی که از متن شما در ابتدا می‌ شود، استفاده کنید و نقاط ضعف را با استفاده از آن از بین ببرید.

– ایجاد اعتماد در مشتری احتمالی

با بیان اینکه محصول و یا خدمات شما مشکلات افرادی را حل کرده باعث ایجاد اعتماد به کسب و کار نمی­ شود. بنابراین کسب و کار شما با چه روشی می ­تواند اعتماد مشتری را جلب کند؟ روش‌ های ایجاد اعتماد مشتری به بیزینس شامل موارد زیر است:

1- با لحن مکالمه ‌ای متن صفحه فرود خود را بنویسید که مشتری احساس کند در حال صحبت با او هستید.

2- از آماری استفاده کنید که کاملاً روشن است و از زیاد گویی بپرهیزید.

3- با مطالعات موردی که در محتوا بازاریابی به آن پرداخته شده است، مشتریانی که نیاز به محصول و یا خدمات شما دارند را بیشتر مشخص کنید.

4- مشتریان راحت بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین با اعتراف به برخی شکست­ ها شک و تردید مشتری را از بین ببرید و رفتار صادقانه خود را به مشتری نشان دهید. در اینجا فقط باید به راه حل مشکل آن­ ها بپردازید و فقط راه حل  را به اشتراک بگذارید.

– از محرک های کلیک استفاده کنید.

برای از بین بردن آخرین شک و تردید بازدیدکنندگان و تبدیل آن ­ها به مشتری بالقوه از محرک­های کلیک استفاده کنید. محرک ­ها معمولاً در کنار دکمه  CTA شرکت قرار می­ گیرند و باعث راحتی خیال مشتری و کاهش خطر مبادله مشتری احتمالی کسب و کار می ‌شوند. در زیر چند روش برای استفاده از محرک ­های کلیک آمده است:

1- تضمین بازگشت پول

2- لغو اشتراک آسان

3- نقل قول از یک مشتری که از محصول شما راضی و خوشنود است.

4- کاهش قیمت

5- سیاست حفظ حریم خصوصی

 

– تستA/B

تست A/B ترافیک وب سایت را به دو قسمت تقسیم می ‌کند ، تا با توجه به نتایج به دست آمده ، متوجه شوند کدام صفحه کارایی بالاتری دارد و از آن برای لندینگ پیج شرکت استفاده کنند. در این آزمایش دو صفحه در وب سایت به صورت یک صفحه A، صفحه دیگر B قرار داده می ­شود. این صفحات در یک مدت زمان مشخص مثلاً یک هفته برای کاربران به صورت تصادفی نمایش داده می ­شوند و با استفاده از نرم افزاری که در اختیار دارند، می ­توانند نتایج به دست آمده از صفحات را ردیابی کنند تا متوجه شوند کدام صفحه مناسب شرکت است.

– نحوه تستA/B

مهمترین استراتژی برای تقسیم صفحات ایجاد تغییرات بسیار کوچک در هر صفحه است. به عنوان مثال دو قسمت صفحه فرود یعنی تیتر و تصویر را نمی ­خواهند با هم به طور هم­زمان نمایش دهند، زیرا نمی ­دانند کدامیک شما را به نتیجه ­ای که می ­خواهید می ­رساند به همین دلیل هر بار یکی را به نمایش می­ گذارند.

 به همین ترتیب می ­توانید تمام قسمت ­های صفحه فرود خود را در دو صفحه به آزمایش بگذارید تا به نتیجه دلخواه یعنی لندینگ پیج بهتر برسید.

 

 

– چه چیزهایی در صفحه فرود مورد آزمایش قرار می ­گیرد؟


 

 

تمام قسمت ­های لندینگ پیج را در دو صفحه می­ توانید مورد آزمایش قرار دهید. اما برای اینکه زودتر به نتیجه برسید، می‌توانید فقط بر روی موارد زیر تمرکز کنید:

  •  متن تیتر
  •  تصویر صفحه
  •  رنگ CTA
  •  کلیک روی محرک ­های صفحه
  •  متن صفحه
  •  طول فرم ثبت نام در صفحه

این قسمت ­ها بیشترین تاثیر را در تبدیل بازدیدکننده به مشتری بالقوه شرکت دارند. در ابتدا از ساده ­ترین تغییر مثل تغییر رنگ شروع کنید و در مراحل دیگر از تغییرات مهم ­تر مثل متن صفحه را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

معیارهایی که می ‌توان برای بررسی عملکرد درست لندینگ پیج در نظر گرفت


 

 

معیارها تمام اطلاعاتی را که می ­خواهید در مورد صفحه فرود بدانید در اختیار شما قرار می­ دهند. همچنین به شما در ایجاد لندینگ پیج بهتر کمک می ­کنند، تا بدانید که صفحه ‌ای که راه اندازی کرده ‌اید چگونه عمل می ­کند. با اندازه‌گیری و پیگیری این معیارها می ­توانید به نرخ تبدیل مناسب شرکت برسید. این معیارها عبارتند از:

1- تعداد بازدیدی که از صفحه اول صورت گرفته است.

2- مقدار ترافیک صفحه اندازه گیری کنید.

3- تعداد افرادی که فرم مشتری را پر می‌ کنند.

4- نرخ پرش، افرادی که وارد صفحه می ­شوند و بلافاصله صفحه را ترک می‌ کنند.

5- ترک فرم، معیاری که نشان می ­دهد، چه تعداد افراد فرم را نیمه تمام رها می­ کنند.

 

چگونه صفحه فرود شرکت را تاثیرگذارتر کنیم؟


 

 

استراتژی ­هایی که باعث عملکرد بهتر صفحه فرود شرکت می ­شود عبارتنداز:

1- صفحه فرود خود را بهینه کنید.

هدف از بهبود صفحه بالا بردن نرخ مبادلات با کاربران است. صفحه فرود کسب و کار خود را بر اساس تصاویر، متن صفحه و کلمات کلیدی بهینه کنید.

 

2- یک پیشنهاد بسیار خوب ارائه دهید.

یک هدیه رایگان که به حل مشکل کاربر کمک کند در صفحه قرار دهید، تا اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهد. زیرا کسب و کارهای رقیب زیادی وجود دارند که ممکن است کاربران را با هدایای بهتر به سوی خود سوق دهند. بنابراین به دنبال چیزی باشید که شما را از بقیه متمایز می ­کند. با جواب دادن به این سوالات می­ توانید به هدف خود نزدیک شوید و یک پیشنهاد قانع­کننده در اختیار کاربر قرار دهید.

1- آیا پیشنهاد کسب و کار من مشکل کاربر را برطرف می ­کند؟

2- آیا سودی که مشتری از پیشنهاد می ­برد کاملاً مشخص است؟

3- آیا پیشنهاد کسب و کار من می­ تواند با پیشنهاد کسب و کارهای رقیب رقابت کند؟

 

3- زمان بارگذاری لندینگ پیج را کاهش دهید.

هر یک ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحه می ­تواند تا ۷ درصد تبدیل را کم کند و ۱۱ درصد بازدید کمتر ایجاد کند، زیرا باعث نارضایتی کاربر می ­شود.

 

4- سفر خریدار را در نظر بگیرید.

از آنجایی که شرکت ترافیک صفحه را هدایت می ‌کند و باید ایده روشنی از جایی که کاربر در هنگام خرید خود قرار دارد، داشته باشد. یعنی بداند که کاربر متوجه مشکل خود شده است؟ آیا به دنبال حل مشکل خود است؟ یا اینکه تصمیم خود را برای خرید گرفته است؟

 

5- کاربر را به لندینگ پیج هدایت کنید.

برای اینکه کاربر به صفحه فرود وارد شود، باید هیچ نکته مبهمی در مورد صفحه وجود نداشته باشد. هنگامی که کاربر وارد صفحه می ­شود باید کاملا مشخص باشد که کسب و کار شما از کاربر می­ خواهد چه کاری انجام دهد، تا اطلاعات خود را در فرم ثبت نام ارسال کند. چند روش برای این که کاربر به سمت لندینگ پیج کسب و کار شما هدایت شود، وجود دارد؟

1- از تصویر فردی استفاده کنید که به فرم شرکت خیره شده است.

2-  CTA خود را به رنگ متضاد صفحه درآورید.

3- از فلش ­هایی استفاده کنید که به فرم مشتری اشاره دارد.

4- صفحه دارای فضای خالی باشد.

5- فرم اصلی را با یک رنگ خاص بیشتر نشان دهید.

 

6- کمیابی بودن محصول یا خدمت خود را اضافه کنید.

هیچ استراتژی به اندازه احساس ترس از دست دادن کاربر را به مشتری تبدیل نمی ­کند. کاربران نمی ­خواهند که توانایی خود را در انتخاب از دست بدهند، اما هنگامی که شرکت بیان می‌ کند که تقاضا زیاد و عرضه کم است، کاربران برای دریافت محصول شرکت تلاش می ‌کنند. به این دلیل این استراتژی همیشه کاربردی بوده است، که مردم چیزهایی را که به سختی بدست می ‌آیند، می‌ خواهند.

کسب و کار شما برای نشان دادن کمبود می ­تواند با بیان اینکه چقدر از پیشنهادتان باقی مانده است یک تایمر شمارش معکوس قرار دهد و از کلماتی مانند: به زودی به پایان می ­رسد یا آخرین فرصت استفاده کند.

 

7- از ویدیو استفاده کنید.

بازاریابی ویدئویی در بین کاربران بسیار محبوب است. مشتریان علاقه دارند که ویدیوهای مربوط به کسب و کار شما را تماشا کنند. همچنین بازاریابان عقیده دارند که بازاریابی ویدیویی برای بازگشت سرمایه بسیار عالی عمل می ­کند. دلایل استفاده از ویدیو برای افزایش نرخ مبادله:

1- نرخ تبدیل را افزایش می ­دهد.

2- روش خصوصی ­تر برای به اشتراک گذاشتن پیام ارتباط با مشتریان احتمالی است.

3- می ­تواند از تصاویر جذاب ­تر باشد و مشتری را به سمت کلیک هدایت کند.

4- می ­تواند تعداد تماس­ هایی که برای دریافت اطلاعات بیشتر است را کاهش دهد.

5- ۶۰ هزار برابر سریع ­تر از متن پردازش می ­شود.

 

صفحه بندی لندینگ پیج

پس از تبدیل کاربر به مشتری چه باید کرد؟


 

 

بعد از اینکه صفحه فرود خود را بهینه و جذاب کردیم، چگونه مشتری را به مقصد هدایت کنیم؟ در اینجا چند روش برای این که مشتری را به مقصد نهایی برسانیم، وجود دارد:

 

1- صفحه تشکر خود را بهینه کنید.

بعد از اینکه کاربر به مشتری تبدیل شد. اولین چیزی که می ‌بیند صفحه تشکر کسب و کار است، که فرصت بسیار مناسب برای پیشبرد اهداف شما می باشد. شما می ­توانید از این فرصت برای رسیدن به دو هدف استفاده کنید. هدیه وعده داده شده کسب و کار را ارائه دهید و آن ­ها را به چیز دیگری در سایت خود علاقه ­مند کنید. مثلاً از آن­ ها بخواهید کسب و کار شما را در رسانه ­های اجتماعی دنبال کنند و در وبلاگ شما مشترک شوند.

 

2- کاربران را در طول سفر خریدشان راهنمایی کنید.

کاربران بعد از گذشتن از مراحل بالا حالا نیاز دارند که کسی به آن­ ها کمک کند تا به جایی که هدف کسب و کار است ، برسند. با توجه به اطلاعات بسیار خوبی که از مشتری به دست آورده ­اید به راحتی می­ توانید به این نکته پی ببرید که چه چیزی نیاز دارند؟ بنابراین می‌ توانید محتوا یا منابعی را فراهم کنید تا آن ­ها را مرحله به مرحله به هدف خود نزدیک ­تر کنید تا در آخر تصمیم­ گیری کنند. البته ما می ‌دانیم که مشتریان بالقوه علاقه دارند که از شرکت ‌هایی خرید کنند که آن­ ها را به خوبی می‌ شناسند و به آن ­ها اعتماد دارند.

 

3- با مشتریان یک رابطه ایجاد کنید.

بعد از دریافت اطلاعات حالا شما کاملا می ­دانید که مشتریان بالقوه کسب و کار شما با چه چالش ­هایی روبرو هستند و به چه چیزهایی علاقه دارند؟ بنابراین آن ­ها را با محتوای اضافی ، مفید و بازاریابی شخصی می ­توانید به هدف خود برسانید.

 

قبل از اینکه صفحه فرود خود را طراحی کنید ابتدا نیازها و مشکلات کاربران خود را بشناسید تا بتوانید بر اساس شناختی که پیدا می ­کنید، ببینید در کسب و کار خود از چه پیشنهاداتی می ­توانید، استفاده کنید که مخاطب را به سوی هدف خود ببرید. پس از شناسایی و طراحی لندینگ پیج فاکتورهای مختلف صفحه را مورد آزمایش قرار دهید تا بتوانید بهترین سود را از صفحه فرود شرکت دریافت کنید. برای اینکه صفحه فرود مناسب شرکت داشته باشید، می­ توانید از گروه متخصص دیجیتال مارکتینگ طراح جان کمک بگیرید.

جمع بندی


 

 

کسب و کارها برای اینکه بتوانند به بهترین شیوه تبلیغات و پیام خود را به مشتریان برسانند از صفحات فرود استفاده می­ کنند. این صفحات فرود در واقع فرم­هایی هستند که از کاربران اطلاعات تماس و ایمیل­ هایشان را در ازای اعطای یک هدیه می‌گیرند. برای اینکه کاربران به این لندینگ پیج­ ها توجه کنند از استراتژی‌های خاصی در ساخت آن­ها استفاده می­ شود، مانند:

1-ایجاد تیتر جذاب و وسوسه برانگیز

2-تصویر مناسب با پیشنهاد کسب و کار خود

3-متن متناسب با نیاز کاربر

4-قرار دادن فرم اطلاعات در بالای صفحه

5-دعوت به انجام کار یا

CTA -6 بیان پیشنهاد

7-بیان هدف

8-حذف اضافات در صفحه

9-قابل رویت بود صفحه در موبایل و غیره

10-راحتی جستجو با کلمات کلیدی و مورد

11-پیام تشکر از کاربر در ازای قرار دادن اطلاعات خود

در واقع لندینگ پیج یک صفحه برای بازاریابی دیجیتال وب سایت کسب و کار شما است که هدف آن تبدیل کاربران به مشتری برای محصولات و خدمات شما می­ باشد.

اگر به دنبال ایجاد یک لندینگ پیج حرفه ای هستید به شما پیشنهاد می دهیم تا این مقاله را تا پایان مطالعه و از نکات مطرح شده استفاده کنید.

چگونه پیشنهاد منحصر به فردی به وجود آورید؟

با پاسخ واضح و صریح به این سوال که چه چیزی محصول یا خدمات شما را از سایر محصولات و خدمات موجود در بازار متمایز می ­کند؟ کاربر می­تواند با توجه به تفاوت محصول و خدمات شرکت شما قطعاً شرکت شما را انتخاب کند.

آیا تست کردن محتوای لندینگ پیج مفید است؟

قانون طلایی در انواع بازاریابی محتوا این است که باید ابتدا نیازهای مشتریان را در نظر بگیرید و سپس نتایج کسب و کار از طریق اعتماد و ارزش ارائه شده به دست می­ آید. این کار باید از طریق ایجاد محتوای ارزشمندی انجام دهیم که یک مشکل تجاری را حل کند یا به یک سوال مهم پاسخ دهد.

آیا برای اینکه صفحه فرود بهتری داشته باشید باید رقیبان خود را در بازار مد نظر قرار دهید؟

رقیبانی که در لندینگ پیج خود موفق هستند حتما از استراتژی استفاده می­ کنند که آن­ها را موفق کرده است. پس با نگاه کردن به صفحه فرود آن­ها به شما کمک می­کند که ایده­ هایی به دست آورید تا بتوانید موفق عمل کنید.

هنوزم سوال داری ؟ زیر همین پست بپرس تا سریع بهت جواب بدیم

نیاز به مشاوره رایگان داری ؟ تو واتساپ منتظرتم :))

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *