شما را دعوت به شنیدن خلاصه ای از مطلب می کنیم


0:00
0:00

تبلیغات کلیکی سایت


 

 

یکی از روش های بسیار کارآمد و سود بخش بازاریابی تبلیغات کلیکی سایت یا  PPC است. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ و مطرح جهان از این روش برای تبلیغات و مارکتینگ استفاده می کنند. آمارها نیز حاکی از آن است که حدود 98 درصد از مردم دنیا لینک هایی که در نتایج جستجوها به آنان نشان داده میشود را باز می کنند.

بنابراین تبلیغات کلیکی می تواند یکی از بهترین استراتژی های تبلیغاتی شما در سال 2022 باشد و به کمک آن مشتریان زیادی جذب کنید. اگر نمی دانید تبلیغات کلیکی سایت چیست، اصلا نگران نباشید ما در این مقاله از بلاگ گروه طراح جان شما را با تعریف، اهمیت و مزایای تبلیغات کلیکی (PPC) آشنا می کنیم.

 

تبلیغات کلیکی سایت چیست؟


 

 

یکی از روش های نسبتا جدید بازاریابی، تبلیغات کلیکی یا (PPC) است. این کلمه کوتاه شده عبارت Pay-Per-Click (به معنای پرداخت به ‌ازای هر کلیک) می ‌باشد. تبلیغات کلیکی به نوعی از تبلیغات گفته می شود که در آن به ازای هر کلیک باید هزینه پرداخت شود.

بگذارید با یک مثال تبلیغات کلیکی سایت را بیشتر توضیح دهیم. تصور کنید شما یک بنر برای تبلیغ کسب و کارتان تهیه کرده و از یک وب سایت معروف می خواهید این بنر را در معرض دید کاربرانش قرار دهد. در روش های مرسوم تبلیغاتی، مدیر سایت مذکور هزینه ای را بابت تبلیغ از شما دریافت می کند. ممکن است بنر شما با استقبال کاربران آن سایت مواجه شود یا اصلا کسی به آن توجه نکند. به هر حال شما از همان اول هزینه تبلیغات را پرداخت می کنید. اما در بازاریابی به سبک تبلیغات کلیکی، شما به اندازه تعداد کلیک هایی که دریافت کرده اید، باید پول بپردازید.

یکی از نمونه های بسیار معروف و پرطرفدار تبلیغات کلیکی، مربوط به سیستم گسترده Google AdWords است. امروزه بسیاری از وب سایت ها و کمپانی های بزرگ دنیا، از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده می کنند.

یکی از مزایای تبلیغات کلیکی سایت که باعث محبوبیت آن شده این است که همه کسب و کارها با هر میزان بودجه مالی می توانند از این شیوه بازاریابی برای تبلیغ برندشان استفاده کنند زیرا در این روش می توانند به اندازه بودجه خود تبلیغات کلیکی را رزرو کنند. برای مثال من برای تبلیغ کسب و کارم، تبلیغات کلیکی را به اندازه 2000 کلیک رزرو می کنم. بنر یا لینک تبلیغاتی بیزنس من تا زمانی که به 2000 کلیک برسد روی اینترنت وجود دارد و پس از آن پاک می شود.

نه تنها گوگل، بلکه وب سایت های بزرگی همچون یوتیوب و توییتر نیز تبلیغات کلیکی را ارائه می دهند. تبلیغات کلیکی سایت یک تبلیغ مقرون به صرفه، هدفمند و کاملا هوشمندانه است. چرا هوشمندانه؟

چون وقتی در یوتیوب یا گوگل سفارش تبلیغات کلیکی سایت خود را ثبت می کنید ، تبلیغات شما بر اساس کلمات کلیدی متناسب با کسب و کارتان به مخاطبان نشان داده می شود. یعنی تبلیغ بیزنس شما در معرض دید آن دسته از کاربرانی قرار می گیرد که به کلمات کلیدی کسب و کار شما قبلا علاقه نشان داده باشند. در نتیجه احتمال آنکه کاربری با دیدن تبلیغات، کلیک کرده، وارد سایت شما شود و از شما خرید کند بسیار بیشتر خواهد شد.

 

 

آیا می دانید تفاوت PPC و CPC چیست؟


 

 

وقتی درباره تبلیغات کلیکی سایت صحبت می کنیم برخی افراد اشتباها فکر می کنند PPC و CPC به یک معنا هستند. در حالی که این دو کلمه مخفف دو عبارت کاملا متفاوت می باشند. PPC کوتاه شده عبارت Pay-Per-Click، به معنای پرداخت به‌ ازای هر کلیک، اما CPC کوتاه شده عبارت Cost Per Click، به ‌معنای هزینه به ‌ازای هر کلیک است.

در واقع اگر شما بخواهید از تبلیغات کلیکی سایت (PPC) برای تبلیغ برندتان استفاده کنید باید به ازای هر کلیک هزینه ای بپردازید که به آن CPC گفته می شود.

به نظر شما چرا تبلیغات کلیکی سایت تا این حد اهمیت دارد؟ چرا باید از تبلیغات کلیکی سایت برای تبلیغ برندمان استفاده کنیم؟

 

 

چرا تبلیغات کلیکی سایت مهم است؟


 

بازاریابی به روش تبلیغات کلیکی سایت، یکی از مهمترین و سودآورترین روش های مارکتینگ در دنیاست که بسیاری از کمپانی ها و شرکت های بزرگ دنیا هم از آن استفاده می کنند. از آنجا که تبلیغات کلیکی به واسطه کلمات کلیدی به کاربرانی نشان داده می شود که به دنبال آن محصول یا کلمه خاص بوده اند، تبلیغاتی بسیار نتیجه بخش و سودآور است.

در این قسمت پنج دلیل مهم برای اینکه چرا باید از تبلیغات کلیکی سایت استفاده کنیم را بررسی خواهیم کرد.

 

1 – تبلیغات کلیکی سایت مقرون به صرفه است

شاید تصور کنید تبلیغات کلیکی سایت بسیار گران و هزینه بر باشد اما این تصور کاملا اشتباه است. اتفاقا تبلیغات کلیکی یکی از گزینه های بسیار مناسب و اکونومیک برای کسب و کارهای نوپا محسوب می شود زیرا هر بیزنسی با هر میزان بودجه ای می تواند از این شیوه مارکتینگ استفاده کند.

 

اگر نگران مدیریت و کنترل هزینه های خود در زمینه تبلیغات کلیکی هستید توصیه های زیر را مد نظر داشته باشید؛

  • تمام سرمایه خود را صرف اولین کمپین تبلیغات کلیکی خود نکنید. اگر در این زمینه تازه کار هستید با یک مبلغ کوچک شروع کنید و در ادامه راه کم کم بودجه خود را افزایش دهید. به این ترتیب دیگر نگران ضرر بزرگ نیستید.
  • اگر در زمینه تبلیغات کلیکی سایت سواد و اطلاعات کافی ندارید حتما از افراد متخصص و کاربلد این حوزه کمک بگیرید. این افراد با تکیه بر تجربه و دانش خود در زمینه کار با ابزارهای گوگل ادز و دیگر سایت ها می توانند یک کمپین ایده آل را برای شما مدیریت کنند.
  • وقتی یک کمپین سودآور نیست روی آن پا فشاری نکنید و آن را ادامه ندهید. در عوض وقت و انرژی خود را روی کمپین های موفق و سودآور متمرکز کنید. اما چگونه باید بفهمیم یک کمپین سودآور است و دیگری نیست؟ برای این کار تنها یک راه دارید و آن آزمون و خطاست.

 

اگر می خواهید برای وب سایتتان محتوای تصویری تولید کنید ولی تجهیزات و امکانات لازم را ندارید این کار را به گروه طراح جان بسپارید. ما در تیم تولید محتوای طراح جان، به صورت تخصصی برای وب سایت و اینستاگرام شما محتوای تصویری تولید می کنیم.

 

2 – تبلیغات کلیکی سایت سریعترین روش برای جذب مخاطب هدفمند است

مدیران و صاحبان سایت های کاری و فروشگاهی همگی به دنبال افزایش ترافیک ورودی سایت هستند به همین دلیل هم به تبلیغات روی می آورند. اما یکی از دلایل اهمیت داشتن تبلیغات کلیکی سایت این است که به این طریق مخاطب هدفمند وارد سایت شما می شود.

 پژوهش ها نشان می دهد؛ زمانی که افراد در حال جستجوی یک کالا یا خدمت هستند بیشترین تمایل را به خرید آن دارند. برای مثال اگر کاربری در حال جستجوی کیف چرم باشد در آن لحظه بیشترین پتانسیل را برای خریدن آن کالا دارد. در چنین حالتی وقتی تبلیغات کیف چرم جلوی چشم او پدیدار شود به احتمال بسیار زیاد خرید خود را انجام خواهد داد.

شما به کمک ابزارهای گوگل ادز می توانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را مشخص کنید تا تبلیغات تان به افرادی که آن کلمات را جستجو می کنند نشان داده شود.

 

3 – تبلیغات کلیکی ساده ترین روش برای تست فروش محصول است

فرض کنید شما می خواهید محصولی را به صورت انبوه بسازید اما نمی دانید آیا در اینترنت به فروش می رسد یا خیر؟ یکی از بهترین روش ها برای تست فروش محصول، استفاده از تبلیغات کلیکی سایت است.

برای این کار کافی است یک کمپین تبلیغات کلیکی با هدف 1000 تا 2000 کلیک در گوگل ثبت کنید و منتظر نتیجه بمانید. اگر درصد قابل توجهی از افرادی که وارد لینک شما می شوند از محصول شما استقبال کنند، شما می توانید به آینده کسب و کار خود امیدوار باشید.

 

  4-  تبلیغات کلیکی سایت با سایر کانالهای بازاریابی سازگاری دارد

یکی از دلایل مهم بودن تبلیغات کلیکی، سازگاری و ارتباط این روش با سایر کانالهای بازاریابی است. برای مثال اگر بخواهید برای پیاده سازی قوانین سئو کلمات کلیدی مهم را پیدا کنید می توانید از تبلیغات کلیکی برای شناختن کلمات کلیدی تاثیرگذار برای کسب و کارتان استفاده کنید.

به عنوان مثالی دیگر میتوانید از PPC برای افزایش تعداد افرادی که ایمیل خود را در سایت شما ثبت نام می کنند، کمک بگیرید.

 

5 – تبلیغات کلیکی سایت برای اجرای تبلیغات مجدد به شما کمک می کند

شاید بپرسید تبلیغات مجدد چیست؟ تبلیغات مجدد یا هدفگذاری مجدد زمانی اتفاق می افتد که بخواهید برای کاربری که قبلا به وب سایت شما سر زده است دوباره تبلیغات ارسال کنید.

برای مثال فرض کنید فروشنده عینک آفتابی هستید و کاربران زیادی از طریق تبلیغات کلیکی وارد سایت شما شده و محصولات را بررسی می کنند و در نهایت بدون ثبت خرید از سایت خارج می شوند.

 به کمک تبلیغات کلیکی شما می توانید در گوگل ادز یا فیسبوک از طریق کوکی ها، این گونه افراد را مشخص کرده و پس از مدتی دوباره برای آنها یک تبلیغات بفرستید. این موضع یکی از مهمترین دلایلی است که باید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید زیرا بسیار کارآمد و نتیجه بخش خواهد بود.

 

 

با مزایای تبلیغات کلیکی سایت آشنا شوید


 

تبلیغات کلیکی یا PPC مزایای بی شماری دارد. اگر هنوز درباره استفاده از این روش برای تبلیغات برندتان دو دل هستید حتما این بخش را بخوانید. در این قسمت به 8 مزیت مهم تبلیغات کلیکی سایت اشاره می کنیم تا دیگر درباره بکارگیری این شیوه تبلیغاتی هیچ تردیدی نداشته باشید.

 

سریع به نتیجه می رسید

برخی از استراتژی های بازاریابی برای حصول نتیجه به مدت زمان نسبتا زیادی نیاز دارند اما تبلیغات کلیکی سایت اصلا اینطور نیست و در مدت کوتاهی به نتیجه می رسید. وقتی تبلیغات کلیکی خود را در گوگل ادز ثبت می کنید گاهی اوقات فقط چند ساعت طول می کشد تا تعداد کلیک های درخواستی را دریافت کنید.

در طولانی ترین زمان ممکن هم، کمپین تبلیغاتی شما چند روز به طول می انجامد. از لحظه شروع تبلیغات کلیکی تا زمانی که به پایان برسد شما به طور لحظه ای شاهد نتایج و جذب مشتری خواهید بود.

 

نتایج قابل اندازه گیری هستند

از دیگر مزایای پر رنگ تبلیغات کلیکی این است که به راحتی به وسیله پنلی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد می توانید تعداد کلیک ها و میزان موفقیت کمپین خود را اندازه گیری کنید. به کمک این داده ها می توانید بفهمید چند نفر از تبلیغات شما بازدید کرده اند ولی وارد آن نشده اند. همچنین اگر چند کمپین همزمان دارید می توانید بفهمید کدام کمپین موفق تر بوده و ترافیک بیشتری را برای وب سایت شما جذب کرده است. به این ترتیب به راحتی می توانید سود و زیان خود را بررسی کرده و برای تبلیغات آینده برنامه ریزی کنید.

 

بدون وابستگی به سئو مشتری جذب می کنید

تقریبا همه شما بارها شنیده اید که بدون رعایت قوانین سئو نمی توان مشتری جذب کرد. درواقع از آنجا که سئو باعث می شود وب سایت شما در نتایج جستجوهای گوگل به کاربران بیشتری نمایش داده شود، عدم رعایت اصول آن باعث می شود جایگاهی در صفحات اول گوگل نداشته باشید.

 اما یکی از مزایای تبلیغات کلیکی این است که چون هزینه تبلیغات را می پردازید حتی اگر سئو را نیز رعایت نکرده باشید گوگل لینک سایت شما را در صفحه نتایج جستجوها به کاربران نشان می دهد.

 

به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می کنید

همانطور که پیشتر هم گفتیم تبلیغات کلیکی به کمک کلید واژه ها، تبلیغات شما را به کاربرانی نشان می دهد که در حال جستجوی کالا یا خدمات شما هستند. برای مثال اگر شما فروشنده ساعت مردانه باشید تبلیغات شما به کاربرانی نمایش داده می شود که به دنبال ساعت مردانه هستند و به این ترتیب شما به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می کنید. بدیهی است که در این حالت احتمال آنکه افراد از شما خرید کنند بسیار زیاد خواهد بود.

 

از فرصت های لحظه ای استفاده می کنید

تصور کنید در یک زمان خاص استفاده از یک کالا ترند شده باشد یا یکی از رقبای اصلی شما در بازار نتواند به مشتریان خدمت رسانی کند. در چنین زمان هایی افراد به سرعت در حال جستجوی آن کالا در گوگل هستند و شما به کمک تبلیغات کلیکی سایت می توانید از این فرصت استفاده کرده و محصولات خود را به فروش برسانید.

 

برندسازی به کمک تبلیغات کلیکی

اگر کسب و کاری ناشناخته، کمتر شناخته شده یا نوپا دارید می توانید به کمک تبلیغات کلیکی در یک زمینه خاص همواره جلوی چشم افراد باشید و به این ترتیب برند خود را در ذهن افراد ماندگار کنید. در این زمینه میتوانید از کلمات کلیدی عمومی استفاده کنید گرچه این کلمات مستقیما منجر به افزایش فروش شما نمی شوند اما از آنجا که افراد زیادی آن را سرچ می کنند نام برند و وب سایت شما در معرض دید افراد زیادی قرار گرفته و همین موضوع باعث برند سازی و افزایش شهرت شما می شود.

 

می توانید مشتریان محلی را جذب کنید

یکی از مزایای تبلیغات کلیکی این است که تبلیغات خود را به مردم یک منطقه خاص نشان بدهید. این ویژگی کمک می کند که مردم محلی با کسب و کار شما آشنا شده و از شما خرید کنند. آمارها نیز نشان میدهد 75 درصد مردم اگر تبلیغات یک فروشگاه محلی را در جستجوهای گوگل خود ببیند تمایل بیشتری به بازدید و خرید از آن فروشگاه خواهند داشت. بنابراین در زمینه تبلیغات کلیکی سایت هرگز قدرت تبلیغات محلی را دست کم نگیرید.

 

دسترسی به تحلیل ها و آمارهای دقیق

پلتفرم هایی مثل گوگل ادز یا بینگ، که تبلیغات کلیکی را ارائه می دهند پنل هایی را در اختیار شما می گذارند که در آن داده ها و آمارهای بسیار مهمی وجود دارد. این تجزیه و تحلیل ها کمک می کند که بدانید تا چه حد تبلیغات کلیکی برای شما مفید بوده و به اهداف خود نزدیک شده اید. در واقع این سیستم ها پس از پایان تبلیغات، یک گزارش جامع و کامل به شما می دهند که برای تجارت شما بسیار مفید خواهد بود.

نکات مهم قبل از انجام تبلیغات کلیکی سایت


 

 

اگر تصمیم گرفته اید برای رشد و پیشرفت کسب و کارتان از تبلیغات کلیکی استفاده کنید حتما به چند نکته زیر توجه داشته باشید؛

  • همه سرمایه خود را برای یک کمپین خرج نکنید.
  • از کلمات کلیدی مهم و پرطرفدار استفاده کنید.
  • بهترین بنر و سایت را طراحی کنید در غیر این صورت مخاطب جذب کسب و کار شما نمی شود.
  • رفتار و استراتژی های رقیبان خود را به دقت بررسی کنید.
  • صبور باشید و نتایج کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی و تحلیل کنید.

 

 

اگر در زمینه تبلیغات کلیکی سایت سوال یا ابهامی دارید حتما در بخش کامنت ها مطرح کنید تا کارشناسان طراح جان به شما پاسخ دهند. مشتاق شنیدن تجربیات گران بهای شما در زمینه تبلیغات کلیکی هستیم. فراموش نکنید که این مقاله مفید را برای دوستان تان نیز ارسال کنید.

چکیده مقاله


 

 

یکی از بهترین و کارآمدترین روش های تبلیغات در سال های اخیر، تبلیغات کلیکی سایت یا PPC می باشد. تبلیغات کلیکی یا  PPC نوعی از تبلیغات است که در آن به ازای هر کلیک باید هزینه پرداخت شود. شما می توانید از قبل تعداد کلیک های دریافتی خود را تعیین کنید. برای مثال مشخص می کنید که لینک سایت شما 1000 کلیک دریافت کند. وقتی تعداد کلیک های شما به هزار برسد تبلیغات شما نیز تمام می شود.

گوگل ادز، بینگ، فیسبوک و یوتیوب از معروف ترین پلتفرم هایی هستند که تبلیغات کلیکی را ارائه می دهند. این شیوه تبلیغاتی مزایای فراوانی دارد که باعث شده تا اغلب کمپانی های بزرگ دنیا از آن استفاده کنند.

 

برخی از مزایای این شیوه بازاریابی عبارت اند از؛

  • مقرون به صرفه بودن
  • جذب مخاطب هدفمند از طریق کلمات کلیدی
  • نتیجه سریع
  • عدم نیاز به سئو
  • برندسازی
  • دسترسی به آمارهای دقیق کمپین تبلیغاتی
چگونه پیشنهاد منحصر به فردی به وجود آورید؟

سوالات متداول


 

  • تبلیغات کلیکی سایت به چه معنا ست ؟
  • تبلیغات کلیکی یا PPC نوعی از تبلیغات است که در آن به ازای هر کلیک باید هزینه پرداخت شود.
  • چرا باید از تبلیغات کلیکی استفاده کنیم ؟
  • تبلیغات کلیکی به دلایلی همچون مقرون به صرفه بودن ، جذب مخاطب هدفمند ، کمک به برندسازی ، عدم نیاز به سئو و دسترسی سریع به نتایج بسیار سودآور است.
  • تفاوت PPCو  CPCچیست ؟
  • اگر شما بخواهید از تبلیغات کلیکی سایت (PPC) برای تبلیغ برندتان استفاده کنید باید به ازای هر کلیک هزینه ای بپردازید که به آن CPC گفته میشود.

هنوزم سوال داری ؟ زیر همین پست بپرس تا سریع بهت جواب بدیم

نیاز به مشاوره رایگان داری ؟ تو واتساپ منتظرتم :))

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *