شما را دعوت به شنیدن خلاصه ای از مطلب می کنیم


0:00
0:00

آموزش سئو برای وردپرس و  تکنیک های سئو سایت


 

 

در چند سال اخیر و به خصوص پس از پاندمی کرونا، تعداد کسب و کارهای آنلاین رشد چشمگیری داشته و همین موضوع باعث افزایش رقابت مشاغل مختلف در دنیای اینترنت شده است. در این میان هر کس تلاش میکند تا با ترفندهای مختلف کاربران بیشتری را به سوی خود جذب کند.

 

آرزو و هدف همه مدیران وبسایت ها نیز، داشتن وبسایتی پربازدید و پرطرفدار است. درواقع امروزه تمامی کسب و کارهای آنلاین و وب مسترها، به دنبال یافتن بهترین راه ها برای بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک ورودی آن هستند.

 

اما چگونه میتوان به این اهداف رسید؟ برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوها و جذب مخاطب بیشتر ، باید وبسایت تان برای موتورهای جستجوگر بهینه شده باشد. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر دانشی وسیع و تخصصی به نام « سئو » را به وجود می آورد که دانستن آن برای هر وب مستری ضروری است.

 

اگر میخواهید وب سایتی پویا و پر مخاطب داشته باشید حتما باید ترفندهای سئو را یاد بگیرید. ما در این مقاله از بلاگ گروه طراح جان، در قالب آموزش سئو برای وردپرس ، شما را با مفهوم و مهمترین تکنیک ها و ترفندهای سئو وردپرس آشنا می کنیم.

 

سئو چیست ؟


 

 

قبل از آنکه به سراغ آموزش سئو برای وردپرس و ترفندهای سئو برویم لازم است که با معنای سئو آشنا شویم. سئو (Seo) مخفف عبارت Search Engine Optimization است. درواقع به دانش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ، سئو گفته می شود. رعایت اصول و قوانین سئو در نهایت منجر به افزایش کیفیت سایت و بهبود رتبه گوگل آن می شود. به این ترتیب تعداد بازدیدکنندگان سایت نیز افزایش می یابد.

 

سئو چند نوع است ؟


 

 

سئو مهارتی وسیع و بسیار مهم در دنیای دیجیتال امروز محسوب میشود. به طور کلی دانش سئو به سه دسته تقسیم میشود که در ادامه این مطلب مختصرا آنها را توضیح میدهیم.

 

1 – سئو کلاه سفید : آن بخش از آموزش حرفه ای سئو، که بر روی بهبود جایگاه وب سایت در نتایج جستجوها، با استفاده از روش های مورد تایید تمرکز می کند ، سئو کلاه سفید نام دارد .

 

2 – سئو کلاه سیاه : در سئو کلاه سیاه، برای کسب رتبه بهتر از روش های غیر قانونی از نظر موتورهای جستجوگر استفاده میشود.

 

3 – سئو کلاه خاکستری : آن بخش از دانش حرفه ای سئو، که ترکیبی از روش های قانونی و غیرقانونی را استفاده می کند ، سئو کلاه خاکستری نام دارد. این شیوه ، نسبت به سئو کلاه سفید ریسک بیشتری دارد زیرا برخی از روش های غیر قانونی را نیز شامل می شود.

 

منظور از آموزش سئو برای وردپرس چیست ؟


 

 

احتمالا بارها عبارت آموزش سئو برای وردپرس به گوش تان خورده است. شاید از خودتان بپرسید اصلا وردپرس چیست؟ به زبان ساده وردپرس ، سیستمی است که از آن برای راه‌اندازی و مدیریت وب سایت ها استفاده می شود. از آنجا که اغلب وب سایت های موجود از CMS وردپرس استفاده می کنند آموزش سئو برای وردپرس خیلی اهمیت پیدا می کند.

 

وقتی درباره آموزش سئو برای وردپرس صحبت می کنیم، درواقع منظورمان آموزش تمام تکنیک ها و ترفندهای مهمی است که به کمک آنها افراد بتوانند کیفیت و ورودی وب سایت شان از موتورهای جستجوگر را افزایش دهند.

 

اگر قوانین و اصولی که در آموزش سئو برای وردپرس مطرح می کنیم به درستی پیاده سازی شود، رتبه گوگل وب سایت بهبود یافته و در لیست جستجوها نیز جایگاه خوبی کسب خواهد کرد. مواردی همچون متن نوشته ها ، کلمات کلیدی ، سرعت سایت ، ساختار سایت و لینک های ورودی و خروجی آن برای موتورهای جستجوگر بسیار مهم است و تاثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد.

دانش سئو با تمرکز بر فاکتورهایی که برای موتورهای جستجوگر اهمیت دارد و ارتقاء آنها ، باعث افزایش ترافیک ورودی سایت می شود.

 

آموزش اصول سئو برای وردپرس


 

 

تمام وب مسترهای بزرگ و مطرح دنیا بر این باورند که بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر مهمترین کاری است که صاحب یک سایت باید انجام دهد. درواقع هر چقدر هم که برای ساخت وب سایتی مفید و زیبا با محتوای به روز تلاش کنید، اگر اصول مهم آموزش سئو برای وردپرس را ندانید، تلاش هایتان بی فایده خواهد بود.

 

زحمات و تلاش های شما تنها درصورت بکارگیری اصول سئو به ثمر می نشیند. به همین دلیل هم یادگیری اصول سئو حرفه ای باید در اولویت تمامی صاحبان وبسایت ها باشد. در این بخش از آموزش سئو برای وردپرس ، مهمترین و اصلی ترین تکنیک های سئو را به شما آموزش می دهیم. باتوجه به این نکات و تکنیک ها می توانید وب سایتی قدرتمند و پربازدید داشته باشید .

 

1 – پیوندهای یکتا را تنظیم کنید

به عنوان اولین اصل سئو حرفه ای برای وردپرس ، باید URL ها یا همان پیوندهای یکتای سایت به خوبی تنظیم شوند . URL یا پیوند یکتا ، درواقع آدرس مخصوص هر صفحه از وب سایت است. این پیوندها توسط موتورهای جستجوگر شناخته شده وکاربران از طریق آن وارد سایت شما می شوند.

 

سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، بخش هایی برای تنظیم این پیوندها به مدیر سایت ارائه می کند. برای تغییر پیوند یکتا در وردپرس ، به منوی تنظیمات رفته و سپس پیوندهای یکتا را انتخاب کنید. یکی از مهمترین نکات در زمینه آموزش سئو برای وردپرس و تنظیم پیوندهای یکتا این است که تنظیمات این بخش را از حالت پیش فرض به حالت « نام نوشته » تغییر دهید. به این ترتیب پیوند صفحات کوتاه بوده و در ذهن مخاطب ماندگار می شود. از طرفی موتورهای جستجوگر نیز به راحتی آن را ایندکس میکنند.

 

 2 – نقشه سایت بسازید

قرار نیست همیشه سایت شما خالی باشد ، بالاخره پس از مدتی دارای چند صد مقاله و صفحه مختلف می شود. در این حالت برای آنکه ایندکس راحت تر صورت بگیرد باید بواسطه ساخت یک نقشه دقیق ساختار سایت را به موتورهای جستجوگر اطلاع دهید. اگر فکر می کنید ساخت نقشه سایت پیچیده و سخت است ، اصلا نگران نباشید! به لطف وجود افزونه Google XML Sitemaps  میتوانید به آسانی و به صورت اتوماتیک نقشه سایت تان را تهیه کنید.

 

3 – از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

از دیگر ترفندهای مهم در زمینه آموزش سئو برای وردپرس ، استفاده از ابزار قدرتمند گوگل آنالیتیکس است. این سرویس توسط گوگل ارائه شده و در تحلیل ترافیک سایت به مدیران کمک می کند. استفاده از این ابزار کاملا رایگان بوده و به مدیران سایت ها این امکان را می دهد که رفتار کاربران و ترافیک ورودی و خروجی سایت را مشاهده کنند.

 

4 – تم و قالب بهینه شده انتخاب کنید

وردپرس دارای قالب ها و پوسته های متنوع و جذابی برای استفاده کاربران است. با این حال یکی از اساسی ترین تکنیک هایی که در آموزش سئو برای وردپرس به آن اشاره می کنیم انتخاب تم و قالب بهینه می باشد.

درواقع هنگام انتخاب قالب بهینه بودن آن حتی از زیبایی ظاهری نیز اهمیت بیشتری دارد. قالب بهینه ، کد نویسی صحیح و استاندارد و سرعت لود بالایی داشته و تضمین می کند که موتورهای جستجوگر بتوانند تمام صفحات سایت را بخوانند.

 

مهمترین نکاتی که حین انتخاب پوسته باید به آنها توجه کنید عبارت اند از :

 

  • استفاده از متا تگ Open Graph در پوسته
  • استفاده از متا تگهای عنوان و تگ های هدر
  • سازگاری و انطباق با استانداردهای HTML
  • بهره مندی از متا تگ کانونیکال

 

 

5 – از پلاگین های مخصوص سئو استفاده کنید

وردپرس دنیایی از انواع افزونه های پلاگین را به کاربران ارائه می کند. شما می توانید از افزونه های مختص سئو سایت همچون پلاگین Yoast SEO و All in One SEO جهت بهبود سئو سایت و اضافه کردن توضیحات متا، عناوین و کلمات کلیدی استفاده کنید.

این دو پلاگین پیش نمایشی از سایت شما در نتایج جستجوها ارائه می کند و همچنین به صورت اتوماتیک نقشه سایت را می سازند.

 

6 – فایلهای مدیا را بهینه سازی کنید

مدیا شامل عکس ها، فیلم ها و غیره می شود. این فایل ها اگر به درستی در سایت استفاده نشوند آسیب جدی به سئو آن وارد خواهند کرد. درواقع یکی از مهمترین نکات در زمینه سئو حرفه ای ، توجه به تگ آلتها و نامگذاری تصاویر است.

 

اگر قصد دارید از تصاویر در وب سایت وردپرسی خود استفاده کنید برای تصاویر نام طولانی انتخاب نکنید. در عوض توصیه میکنیم با کاهش حجم فایل و انتخاب نامی کوتاه، آن را بهینه کنید.

 

7 – ویژگی اشتراک گذاری مطالب وب سایت را فعال کنید

امروزه شبکه های اجتماعی در میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و روزانه افراد وقت زیادی را صرف گشت و گذار در آنها می کنند. از این رو حتما باید مقالات و مطالبی که در وب سایت تان منتشر می کنید قابلیت اشتراک گذاری در سایر شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک ، اینستاگرام و غیره را داشته باشند. به این ترتیب می توانید ترافیک ورودی وب سایت خود را افزایش دهید.

همچنین اضافه شدن قابلیت اشتراک گذاری در سوشیال مدیاها ، باعث افزایش اعتبار برند میشود به همین دلیل نیز هرگز قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید.

 

8 – از انکر تکست ها و لینک ها به درستی بهره ببرید

بسیاری از افراد از اهمیت استفاده از لینک در مطالب سایت آگاه هستند اما از نحوه استفاده آن اطلاعی ندارند. یکی از مهمترین موضوعات در مبحث آموزش سئو برای وردپرس ، استفاده از لینک های مورب داخلی است. البته نباید بدون دلیل و هرجا دلتان خواست به سایر مقالات سایت تان لینک بدهید.

 

شاید بپرسید چرا ؟ در پاسخ باید بگویم تا قبل از سال 2012 تنها راه موتورهای جستجوگر برای فهم صحت لینک های وبسایت ها ، انکر تکست ها بودند. اما پس از روی کار آمدن الگوریتم پنگوئن گوگل با وسواس بیشتری سایت ها را بررسی کرده و اگر سایتی از انکر تکست غیر طبیعی و نا به جا استفاده کرده باشد جریمه خواهد شد.

 

9 – محتوای جذاب و با کیفیت تولید کنید

پر استفاده ترین و ابتدایی ترین تکنیک آموزش سئو برای وردپرس ، تولید محتوای جذاب و مفید است. درواقع اگر می خواهید مخاطب زیادی جذب کنید و در موتورهای جستجوگر نیز رتبه خوبی داشته باشید باید برای تولید محتوای وبسایت تان وقت بگذارید.

اما وقتی از محتوای مفید صحبت میکنیم منظورمان چیست؟ محتوایی که کپی نباشد، به نیازها و سوالات کاربران پاسخ دهد و برای مخاطب جذاب باشد محتوای مفید از نظر سئو محسوب می شود.

 

اگر وقت کافی برای تولید محتوای وبسایت تان را ندارید، با توجه به اهمیت تولید محتوای جذاب، توصیه می کنیم حتما این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. مجموعه طراح جان یکی از قدرتمندترین تیم ها در زمینه تولید محتوا برای سایت و اینستاگرام است و در تمامی حوزه ها از جمله عکاسی ، فیلمبرداری و نویسندگی محتوای جذاب و تخصصی تولید می کند.

 

10 – از تگ های هدر به درستی استفاده کنید

از دیگر نکات مهم در زمینه آموزش سئو برای وردپرس، استفاده درست و به موقع از تگ های هدر است. استفاده از تگ های هدر به هیچ وجه سخت نیست، به کمک برنامه ویرایشگر وردپرس به راحتی میتوانید تگ ها را از H1 تا H6  دسته بندی کنید.

توجه داشته باشید که تگ های H1 برای عنوان و تیتر اصلی استفاده می شود و باید تمام نکات و قواعد تیترنویسی در آن رعایت شود.

 

11 – یک هاست خوب انتخاب نمایید

به عنوان آخرین نکته در زمینه آموزش سئو برای وردپرس ، باید بگویم حتما از یک هاست یا میزبان خوب و با کیفیت برای وبسایت وردپرسی خود استفاده کنید زیرا یکی از ملاک های گوگل برای رتبه بندی وبسایت ها سرعت بارگذاری آنهاست.

بنابراین انتخابی هاستی که سرعت لود سایت شما را افزایش دهد می تواند تاثیر مثتبی در سئو آن داشته باشد. در اغلب موارد هاست هایی که از درایو SSD استفاده می کنند سرعت بارگذاری سایت را افزایش می دهند.

 

یادگیری ترفندهای سئو برای وردپرس، یک سرمایه گذاری بلند مدت است

ممکن است برای جذب مخاطب، از روش های دیگری همچون تبلیغات در دیگر سایت ها استفاده کنید. استفاده از سایر روشهای تبلیغات و بازاریابی اصلا اشتباه نیست اما این نکته را به خاطر داشته باشید تاثیر آنها مقطعی خواهد بود. این در حالی است که وقتی نکات آموزش سئو برای وردپرس را می آموزید و در وب سایت تان پیاده می کنید، تاثیرات آن در طولانی مدت پایدار می ماند.

 

در حقیقت در بازار پر رقابت امروز، یادگیری تکنیک های سئو یک سرمایه گذاری پر سود محسوب میشود. در همین راستا نیز ما در مجموعه طراح جان، تلاش کردیم تا در این نوشتار، مهمترین اصول سئو حرفه ‌ای را به شما آموزش بدهیم .

 

مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما در زمینه سئو وردپرس هستیم. اگر سوالی در زمینه تکنیک ها و ترفندهای سئو وردپرس دارید حتما در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان طراح جان به آنها پاسخ بدهند. همچنین فراموش نکنید که این مقاله مفید را با دوستان تان نیز به اشتراک بگذارید.

جمع بندی


 

 

امروزه اینترنت فرصت مناسبی برای تجارت و کسب درآمد است. اولین قدم برای موفقیت در دنیای اینترنت داشتن وب سایتی قدرتمند و پر مخاطب است. اما چگونه؟ رمز و راز داشتن یک وبسایت موفق ، رعایت اصول و قوانین سئو است.

 

شاید بپرسید سئو چیست؟ سئو دانشی تخصصی است که به کمک آن وب سایت ها برای موتورهای جستجوگر بهنیه می شوند .

 

سئو با تمرکز بر روی فاکتورهایی که برای موتورهای جستجوگر اهمیت دارد، باعث افزایش ترافیک ورودی سایت و جذب مخاطب می شود. از آنجا که اغلب وب سایت ها از وردپرس قدرت می گیرند ، آموزش سئو برای وردپرس اهمیت زیادی پیدا می کند. با رعایت اصول و قوانین اصلی سئو می توانید در کوتاه مدت، شاهد بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید کنندگان وب سایت تان باشید.

 

مهمترین و اصلی ترین تکنیک های سئو وردپرس عبارت اند از :

  • انتخاب یک هاست پر قدرت
  • تولید محتوای جذاب و با کیفیت
  • بهینه سازی تصاویر و مدیا
  • ساخت نقشه برای سایت
  • استفاده از گوگل آنالیتیکس
  • تنظیم پیوندهای یکتا
  • استفاده از افزونه های مخصوص سئو
  • انتخاب قالب و تم مناسب
  • استفاده صحیح از انکر تکست ها و تگ های هدر
  • ایجاد قابلیت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

 

در پایان فراموش نکنید که یادگیری و پیاده سازی اصول سئو ، نه تنها اتلاف وقت و هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری مفید و پر سود برای کسب و کار شما محسوب می شود.

سئو چیست و چه انواعی دارد ؟

سئو (Seo) درواقع به دانش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ، سئو گفته میشود. دانش سئو با تمرکز روی فاکتورهایی مثل کلمات کلیدی، تگها و غیره وبسایت را برای موتورهای جستجوگر بهینه کرده و در نهایت منجر به افزایش کیفیت سایت و بهبود رتبه گوگل آن میشود.

وردپرس چیست ؟

اگر بخواهم به زبان ساده بگویم؛ وردپرس سیستمی برای راه‌ اندازی انواع وبسایت و وبلاگ است. این سیستم امکانات زیادی را برای راه اندازی و مدیریت محتوای وبسایت در اختیار افراد میگذارد.

منظور از آموزش سئو حرفه ای وردپرس چیست ؟

منظور آموزش تمام تکنیکها و ترفندهای مهم سئو است که به کمک آنها افراد بتوانند ترافیک ورودی وبسایت وردپرسی خود را، از موتورهای جستجوگر افزایش دهند.

مهمترین نکات سئو وردپرس کدام است ؟

مواردی همچون تنظیم پیوندهای یکتا، تولید محتوای جذاب، انتخاب قالب مناسب، ساخت نقشه سایت، انتخاب هاست قوی، بهینه سازی تصاویر و استفاده صحیح از انکر تکستها از نکات مهم سئو وردپرس، هستند.

بهترین افزونه برای سئو سایت چیست ؟

بهترین افزونه های مخصوص سئو سایتهای وردپرسی، پلاگین Yoast SEO و All in One SEO هستند.

چگونه یک قالب بهینه برای سایت انتخاب کنیم ؟

قالبی که برای وبسایتمان انتخاب میکنیم علاوه بر زیبایی ظاهری، باید سرعت لود بالا و کد نویسی استاندارد و منطبق بر HTML داشته باشد.

هنوزم سوال داری ؟ زیر همین پست بپرس تا سریع بهت جواب بدیم

نیاز به مشاوره رایگان داری ؟ تو واتساپ منتظرتم :))

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *