شما را دعوت به شنیدن خلاصه ای از مطلب می کنیم


0:00
0:00

انواع بازاریابی محتوا چگونه باعث رشد کسب و کار شما می شود؟


 

 

شرکت­ ها دائماً اطلاعاتی را ارسال می­ کنند که برای مخاطبین مهم و جالب نیستند، به همین دلیل شرکت­ ها باید از انواع بازاریابی محتوا استفاده کنند تا با ایجاد یک محتوای جذاب و مهم، مخاطبین را ترغیب به خواندن و دیدن این محتواها کنند. یک محتوای مفید و هدفمند باید هدف اصلی بازاریابی کسب و کار شما باشد. انواع بازاریابی محتوا یک برنامه بازاریابی استراتژیک است که به تولید و پخش محتوای مفید مربوط به شرکت برای جذب و نگهداری مخاطب می­ پردازد و نتایج آن باعث پیشرفت کسب و کار و درآمد شرکت می­ شود. به طور کلی به چهار دلیل باید برای پیشرفت کسب و کار خود از انواع بازاریابی محتوا استفاده کرد:

  • افزایش فروش
  • صرفه جویی در هزینه
  • افزایش تعداد مشتری و در هنگام انتخاب اولویت اول هر مشتری باشید.
  • محتوا تولید شده نقش بسیار مهمی برای سودآوری شرکت دارد.

 

انواع بازاریابی محتوا

 

 

آیا راهی مناسب تر از تبلیغات در بازاریابی سنتی وجود دارد؟ چگونه می­ توانید مطمئن شوید که مشتریان شما به خوبی از تمام فعالیت‌های شرکت شما آگاهی پیدا می ­کنند، خواهان محصول شما می­ شوند و از شرکت شما خرید می­ کنند؟ کسب و کار شما با انجام همان کاری که دیگران انجام می ­دهند موفق نمی ­شود. چنانچه فقط در بازاریابی محتوا مانند دیگران عمل کنید و استراتژی جدیدی نداشته باشید به جایی نخواهید رسید.

 

بازاریابی محتوا وسیله ای قدرتمند در بازاریابی است اما بسیار رقابتی نیز هست. با استفاده از استراتژی که با ایجاد محتوای مفید، مفصل و متفاوتی که در انواع بازاریابی محتوا که تا انتهای مقاله به آن می­ پردازیم بیزینس شما می­ تواند به اهداف و مشتری های مخصوص خود دست یابد.

 

انواع بازاریابی محتوا یک استراتژی است که در مورد ایجاد محتوا برای نام تجاری شرکت شما با استفاده از اینترنت عمل می­ کند. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته ۷۲ درصد از بازاریابان علاقمند به استفاده از بازاریابی محتوا برای پیشرفت کسب و کار خود هستند.

 

این استراتژی بازاریابی می ­تواند در سال‌های آینده باعث گسترش کسب و کار شما شود. اما بازاریابی محتوا چیست؟ مارک تجاری شما چه نوع محتوایی می‌تواند ایجاد کند؟ و ساخت انواع بازاریابی محتوا با چه استراتژی می ­تواند شرکت رابه اهداف خود برساند؟

 

 

انواع بازاریابی محتوا


 

 

وقتی در مورد بازاریابی محتوا صحبت می‌شود ،پی بردن به اینکه کدام نوع بازاریابی برای شرکت شما مفید است، کار سختی است. انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که بازاریابان می ­توانند با مطالعه بر روی برند شما و اطلاعاتی که از محصول به دست می­ آورند پی ببرند که کدام یک از تولید محتواهای زیر برای شرکت مفید واقع می ­شود.

 

انواع بازاریابی محتوا شامل برنامه ­های زیر است:

  • وبلاگ­ ها
  • فیلم ­ها
  • اینفوگرافیک
  • مطالعات موردی
  • کتاب ­های الکترونیکی
  • محتوایی که توسط مخاطب ایجاد می­شود.
  • چک لیست­ ها
  • الگوی رفتاری
  • توصیفات / نظرات
  • کاغذهای سفید
  • راهنما / آکادمی­ ها
  • اینفلوئنسرها / محتوای تبلیغات پولی (تخفیفات ، مسابقه ­ها و….)

 

 

وبلاگ ها


 

 

مخاطبین همیشه می‌خواهند که اطلاعات کافی در مورد شرکت و محصول مورد نظر خود داشته باشند تا بتوانند با توجه به نیاز خود خرید انجام دهند. از طرفی شرکت‌ها نیز به دنبال راهی کم هزینه و به صرفه برای تبلیغ خدمات و محصولات خود هستند بنابراین در اینجا ایجاد یک پست وبلاگ در انواع بازاریابی محتوا کمک بزرگی به کسب و کار شرکت از لحاظ صرفه جویی در هزینه است، همچنین اطلاعات کافی در مورد محصول و خدمات در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. البته در هنگام نوشتن پست وبلاگ باید موارد زیر را رعایت کنید:

 

  • اصول سئو را رعایت کنید تا محتوای بازاریابی شرکت شما در گوگل نمایش داده شود.
  • برای نمایش موضوعات وبلاگ خود از نمودار ستونی و مدل خوشه ای ( به دلیل زیاد بودن داده­ ها آن­ها را دسته بندی کرده ، یک ­دسته به صورت تصادفی انتخاب و اطلاعات آن را به نمایندگی بقیه در اختیار مخاطب قرار می­ دهند.) استفاده کنید.
  • در محتوای بازاریابی شرکت به فعالیت و محصولی که می خواهید دیده شود بپردازید و حاشیه پردازی نکنید.

 

نوشتن-بلاگ-پست

 

فیلم ها


 

 

شرکت‌ها برای اینکه مخاطبین را به مشتری تبدیل کنند و به آن­ها اعتماد پیدا کنند، نیاز به نوعی بازاریابی دارند که بتواند این حس اعتماد را به آن­ها بدهند. طبق تحقیقات ۵۴ درصد از مخاطبان محتوای ویدیویی را تماشا می­ کنند ، پس همانطور که می­ دانید با تولید محتوای متنوع ویدیویی حس اعتماد بین مخاطب و شرکت ایجاد می‌شود، باعث تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود و همین حس اطمینان تعداد مشتریان شرکت را افزایش می­ دهد.

 

اینفوگرافیک


 

 

شرکت‌ها برای آنکه مخاطبین خود را از همه فعالیت‌ های خود آگاه کنند یکسری آمار و اطلاعات در اختیار مخاطبین قرار می ­دهند اما به دلیل تخصصی بودن بعضی از آن­ها مخاطبین نمی‌توانند آن را به خوبی درک کنند تا با توجه به اطلاعات به دست آمده بتوانند نیاز خود را برطرف کنند، در نتیجه شرکت‌ها از انواع بازاریابی محتوا برای ایجاد محتوای ساده و قابل درک و جذاب برای مخاطب از استراتژی بازاریابی اینفوگرافیک استفاده می­ کنند.

حالا اینفوگرافیک چیست؟ به تصویری که در آن اطلاعات آمار و یا هرگونه دانشی به حالت تصویری و یا با استفاده از نمودارهای گرافیکی و تصاویر جذاب ارائه شود و در آن هدف ساده کردن اطلاعات نامفهوم و پیچیده باشد اینفوگرافیک می ­گویند.

 

 

مطالعات موردی


 

 

در بعضی مواقع شرکت‌ها با چالشی روبرو هستند که مشتری اصلا نمی ­داند که محصول آن­ها چه کیفیتی دارد، به چه طریق و چگونه می تواند از آن استفاده کند تا مشکلش حل شود در نتیجه محصول را خریداری نمی ­کند. در اینجا شرکت‌ها با استفاده از استراتژی بازاریابی مطالعات موردی وارد عمل می‌شوند و با مطرح کردن مشکل به صورت داستان به حل مشکل مصرف‌کننده می‌ پردازند.

 

در طول این داستان نحوه استفاده از محصول شرکت را مرحله به مرحله به مصرف‌ کننده آموزش می ­دهند. بنابراین استراتژی مطالعات موردی در انواع بازاریابی محتوا باعث می­شود که مشتریان تمام مراحل استفاده از محصول را از ابتدا تا انتها مشاهده کنند و نحوه استفاده صحیح آن را در زندگی خود متوجه شوند. این استراتژی بازاریابی باعث افزایش درآمد و مبادله در بیزینس شما می ­شود.

 

 

کتاب های الکترونیکی


 

 

مخاطبین اکثرا وقت کافی برای خواندن یک متن را ندارند یا اگر هم وقت داشته باشند علاقه­ ای به خواندن یک متن کامل ندارند، بنابراین شرکت‌ها برای این که ب­توانند محصول خود را به آن­ها عرضه کنند، باید از استراتژی‌هایی در انواع بازاریابی محتوا  استفاده کنند که کمترین وقت را از مشتری می‌گیرد، همینطور برای او جذاب و ساده باشد و اطلاعات کاملی از محصول در همین خلاصه در اختیار او قرار می ­دهد.

 

بنابراین کتاب­های الکترونیکی وسیله­ ی خوبی برای رسیدن به این هدف است. کتاب­ های الکترونیکی  علاوه بر خلاصه بودن به دلیل ابنکه می‌توان در آن از زبان غیر رسمی و لحن طنز آمیز استفاده کرد، همین طور به صورت بصری و تصویری مشاهده نمود برای مخاطب جذاب خواهد بود و شرکت را به هدف خود یعنی تبدیل مخاطب به مشتری می­ رساند.

 

 

محتوای تولیدشده توسط کاربر


 

 

مخاطبین همیشه می­ خواهنداز شرکت هایی خرید کنند که محتوای آنها حالت تبلیغاتی و دروغین نباشد، بنابراین کسانی که از شرکت شما خریدی انجام داده ­اند و بسیار راضی بودند می‌توانند این موقعیت را برای شرکت شما ایجاد کنند.

 

زیرا این افراد نظرات، توصیفات، تجربیات و پیشنهادات خود را بدون ایجاد حس تبلیغ در مخاطب در فضاهای مختلف رسانه ­های اجتماعی پراکنده می کنند.

 

محتوای تولید شده توسط کاربر در انواع بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی بسیار عالی است. این نوع محتوای تولید شده روش بسیار خوبی برای تبدیل مخاطب به مشتری شرکت شما است و افراد زیادی را به کسب و کار شرکت شما علاقه ­مند می­ کند. محتوای تولید شده توسط کاربر می­ تواند نتایج زیر را برای برند شما به دنبال داشته باشد :

  1. در استراتژی  بازاریابی شرکت ، مشتریان شما در اولویت قرار می­ گیرند.
  2. احساس امنیت و صحت در مورد برند شما ایجاد می ­کند.
  3. در مشتریان دیگر باعث ایجاد اعتماد نسبت به برند شما می شود.
  4. در هنگام خرید مشتری را به سمت برند شما هدایت می­ کند.
  5. کسانی که هنوز از برند شما خرید نکرده‌ اند اطلاعات مهمی از مشتریان قبلی در اختیارشان قرار می­ گیرد.

 

 

 

چک لیست ها


 

 

اکثر شرکت ­ها با این چالش روبرو هستند که چه ­کار کنند که خوانندگان به محتوای آن­ها علاقه ­مند شوند بسیاری از مردم چک لیست­ ها را دوست دارند و همه بازاریابان عاشق محتوای ارزشمند هستند. بنابراین با تهیه فهرستی از نکات، سوال ­ها، فعالیت‌ها یا ویژگی‌های محصول برند خود چک لیست ­هایی برای تولیدکنندگان محتوای دیجیتال تیم بازاریابی طراحی می­ کنند.

 

استراتژی محتوایی که توسط چک لیست پیاده می ­شود به دلیل اینکه حدس و گمان را از بین می برد بسیار عالی و موفق عمل می کند.

 

چک لیست داخلی هر شرکت مشخص می­ کند که چه اتفاقی باید بیفتد تا خوانندگان به محتوای آن شرکت علاقه­ مند شوند.در این چک لیست­ ها مشتریان مرحله به مرحله به حل مشکل خود راهنمایی می شوند، البته محتوای چک لیست ­ها برای رسیدن به هدف شرکت باید دارای خصوصیات زیر باشد:

  • دسترسی به آن آسان باشد.
  • قابل خواندن باشد.
  • ساده بیان شده باشد.
  • قابل اجرا باشد.
  • بتوان آن را به اشتراک گذاشت.

 

 

الگوهای رفتاری


 

 

میم­ ها یا الگوهای رفتاری در واقع تصاویری هستند که در آن متنی مرتبط با فرهنگ جامعه گنجانده شده است که به سرعت در اینترنت پخش می ­شود. یکی دیگر از استراتژی ­های بازاریابی در انواع بازاریابی محتوا نشان دادن یک مشکل یا چالش از طریق طنز پردازی است.

 

به این صورت که یک شرکت برای اینکه محصول خود را به خوبی و در زمان مناسب به مشتریان ارائه کند، اول مشکل آنها را به صورت تصاویر طنز آمیز با خلاصه کوتاه بیان می‌کند، مشتریان با دیدن این تصاویر که همان میم های معروف هستند متوجه مشکل خود و رفع آن با توجه به محتوای شرکت مورد نظر می شوند. پس میم ها راه بسیار خلاقانه ­ای در افزایش درآمد کسب و کار شرکت شما است.

 

 

توصیفات و نظر مشتریان


 

 

امروزه مخاطبین علاقه‌ای به خرید محصولاتی که در مورد آن­ها تبلیغ صورت می­ گیرد ندارند و آن­ها این تبلیغات و وعده‌هایی که در این تبلیغات داده می‌شود را غیرقابل اعتماد می­ دانند. بنابراین شرکت ­ها برای اینکه بتوانند حس اعتماد مخاطبین خود را جلب کنند به دنبال بازاریابی از طریق تولید محتوا هستند که مخاطبین بیشتر به آن اطمینان دارند و حالت تبلیغاتی نیز ندارد.پس شرکت‌ها از استراتژی بازاریابی که در آن از توضیحات و نظرات مشتریانی که در توییت ­ها و ایمیل ­های خود به توصیف محصول شرکت پرداختن استفاده کردند.

 

زیرا این افراد از محاسن و ویژگی­ های محصول برند شما تعریف و تمجید می­ کنند و مخاطبینی که به دنبال حقیقت در مورد محصول برند شما هستند با خواندن این توصیفات و نظرات که آن را حقیقی و خارج از تبلیغات می‌دانند تصمیم نهایی خود را می‌گیرند و به مشتری پولی تبدیل می‌شوند. پس همانطور که می بینید این استراتژی بازاریابی بسیار خوب و قابل اعتماد برای بیزینس شما است.

 

 

کاغذهای سفید


 

 

کاغذهای سفید نوع دیگری از انواع بازاریابی محتوا است که در آن مشکلات و مسائل مربوط به شرکت و محصول بیان می­ شود و راه حل­های منطقی برای مشکل ارائه می ­دهند تا باعث بهتر شدن محصول و فعالیت شرکت شوند. هدف کاغذهای سفید در بازاریابی محتوا نشان دادن ویژگی­ های بی نظیر یک محصول یا خدمات شرکت است تا مشتریان را تحت تاثیر قرار بدهند.

 

این محتوا طولانی است و به جزئیات کاملا دقت می­ کند و در مورد بهتر شدن فعالیت شرکت یک نمونه عالی از یک سند بصری است که با استفاده از داده ­هایی که از نمودارها بدست می ­آید، نمودارها را تجزیه و تحلیل می‌کند.

 

راهنمای آکادمی ها


 

 

مخاطبین هنگام خرید محصول یا نرم افزار یک شرکت همیشه با این مشکل روبرو هستند که نمی ­دانند چگونه باید از این محصول یا نرم افزار استفاده کنند. شرکت‌ها از طریق ارائه دوره ­های آموزشی در مورد محصول یا نرم افزار راه حل خوبی برای تعامل با مشتریان خود برقرار می­ کنند تا قبل از استفاده از محصول آن­ها کاملا آن را مورد آزمایش قرار دهند و از خرید خود مطمئن شود.

 

 

اینفلوئنسرها


 

 

چرا ۹۱ درصد بازاریابان معتقدند که استفاده از افراد تاثیرگذار بسیار مفید در بازاریابی محتوا است؟ شرکت­ ها چگونه می­ توانند اینفلوئنسر مناسب برند خود را پیدا کنند؟ اینفلوئنسرها به دلیل این که از افراد عادی هستند و رابطه نزدیکی با مخاطبین خود دارند، مخاطبین آن­ها به عملکرد و رفتار آن­ها اعتماد دارند پس می­ توانند مخاطبینی که شرکت ­ها قادر به جذب آن­ها نبوند به مشتری شرکت­ ها اضافه کنند. بنابراین برای بازاریابی شرکت ­ها مناسب هستند.

 

اما شرکت­ ها باید با اینفلوئنسرهایی کار کنند که در مورد محصول و شرکت آن­ها تخصص و شناخت کافی داشته باشد. اینفلوئنسرها در انواع بازاریابی محتوا با نشان دادن نحوه مصرف و فواید محصول شرکت ­ها باعث ایجاد حس اعتماد به محصول و بالا رفتن درآمد شرکت­ ها می­ شوند و مخاطبین خود را به مشتریان شرکت­ ها تبدیل می‌کنند.

 

جمع بندی


 

 

همه ما شاهد آن بوده ایم که چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا با محتوای عالی باعث ایجاد فرصت ­ها و رشد طولانی مدت برای یک تجارت شده است. هدف نهایی یک استراتژی بازاریابی در انواع بازاریابی­ های محتوا این است که بتوانیم نشان دهیم چگونه توسعه و اجرای محتوا باعث رسیدن یک برند یا بیزینس به اهداف تجاری آن شرکت می‌شود. اما انجام این کار نیازمند صرف زمان و شناسایی موثرترین روش های ارتباط با مخاطبان است.

 

 

سوالات متداول

بیشترین اشتباهاتی که برندها در بازاریابی محتوا می کنند چیست؟

موثرترین محتوا، محتوایی است که بهترین نیازهای مشتری را برآورده کند. این محتوا باید طوری رهبری شود که مشتریان را تشویق کند در مورد مشکل­ هایی که با آن روبرو هستند یک جور دیگر فکر کنند، بزرگترین اشتباه برندها در ایجاد محتوای بیش از در معرفی نام تجاری است و محتوای کافی برای کمک به مخاطب وجود ندارد.

شرکت ها از چه روش هایی برای جذب مخاطب استفاده کنند؟

قانون طلایی در انواع بازاریابی محتوا این است که باید ابتدا نیازهای مشتریان را در نظر بگیرید و سپس نتایج کسب و کار از طریق اعتماد و ارزش ارائه شده به دست می­ آید. این کار باید از طریق ایجاد محتوای ارزشمندی انجام دهیم که یک مشکل تجاری را حل کند یا به یک سوال مهم پاسخ دهد.

بازاریابی محتوا چگونه خود بازاریابی را دگرگون می کند؟

برای دستیابی به یک تحول واقعی باید با فرهنگ مشتری مداری شروع کنید. درانواع بازاریابی محتوا ما به رهبران نیاز داریم که در ایجاد محتوا و رسانه‌های اجتماعیشفاف و فعال باشند.

اگر استراتژی بازاریابی دارم آیا میتوانم بازاریابی سنتی را رها کنم؟

خیر، بهتر است از بازاریابی سنتی همراه با استراتژی بازاریابی محتوا استفاده شود. هرچند تجارت شما بیشتر به استراتژی بازاریابی محتوا متکی است بازاریابی سنتی جایگاه خود را دارد.

آیا بازاریابی محتوا بی خطر است؟

خیر، ایجاد محتوا در انواع بازاریابی محتوا می­تواند با شکست روبرو شود ، که بزرگترین دلیل این شکست می ­تواند نداشتن استراتژی بازاریابی محتوای مناسب باشد. پس مهم است که ابتدا مخاطبان خود را بشناسید و نیازهای آن­ها را درک کنید تا با ایجاد یک استراتژی بازاریابی خوب در کسب و کار خود موفق باشید.

هنوزم سوال داری ؟ زیر همین پست بپرس تا سریع بهت جواب بدیم

نیاز به مشاوره رایگان داری ؟ تو واتساپ منتظرتم :))

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *